Sushi

Da har uka startet med det vi egentlig er her i Tokyo for å gjøre, besøke bedrifter som er interessante i kommunikasjonsteknologi. På mandag var vi på besøk hos den Norske Ambassaden, her hørte vi på endel som snakker mye om Japan generelt og deres plass i verden. Den Norske Ambassaden i Tokyo er samlokalisert med blant annet Innovasjon Norge og det norske handelskammeret, og vi fikk høre innlegg fra begge. Videre holdt bedriften Atilika en presentasjon for oss. Atilika var den andre bedriften vi hadde på programmet å høre på, og etter presentasjonen på ambassaden tok representanten fra Atilika oss med på lunsj på en lokal sushi restaurant. Jeg kan med glede si at jeg smakte, men om jeg spiste opp er en SAMSUNG CSCannen ting. Men, jeg kan i alle fall konstatere med at om de kommer med to gafler til deg så er du ikke noe flink å spise med pinner.

Etter en lunsj var opplegget for dagen over. Vi var en liten gruppe som bestemte oss for å besøke Tokyo Tower for å være litt skikkelige turister. Dette tårnet er basert på Eiffeltårnet i Paris. Tokyo Tower er 332.6 m høyt og er en flott plass om man vil se hvor langt Tokyo brer seg utover.

SAMSUNG CSC

I dag startet dagen med besøk til et av Sonys showroom. Det vi fikk lov til å se er et av de mer eksklusive, hvor «vanlige» folk som regel ikke slipper til. Dette er et showroom som de beste selgerne bruker for sine beste kunder, og jeg er utrolig glad for at vi hadde professorer som bruker sine kontakter for å få oss inn på slike plasser. En ting jeg kan si om Sony er at de er gode til å selge, og jeg fikk lyst på flere av disse utrolig dyre produktene som vi fikk se og prøve.

På ettermiddagen ble det et besøk til Universitetet i Tokyo hvor vi besøkte flere forskninglabber. Jeg var den som hadde fått ansvar for å få oss dit, og jeg bestemte så fint at vi skulle ta en liten omvei for å gå gjennom Ueno Park. Det er starten på Cherry blossoms tid her i Japan nå, så nå det er mange flotte rosa farger rundt om kring. Det er derfor spesielt koselig i parkene.

SAMSUNG CSCSAMSUNG CSC

One thought on “Sushi

  1. Så fine bilder du tar👍😊god lesing❤️flott vær dere har😌gleder meg til resten av bildene.

Kommenter her!

