SuperTurist

Rundt i Tokyos gater føler jeg meg som en turist, og det blir definitivt ikke bedre av at jeg går med kameraet mitt rundt halsen. Jeg kan trøste meg med at jeg ikke er blond, og bare er bittelitt høyere enn en gjennomsnittlig japaner. Siden vi ikke klarer å stikke bort 27 norske personer i mengden tok vi like greit å oppførte oss som skikkelige turister på onsdag og kjørte på med en guidet busstur. Første stopp på turen var Tsukiji Fish Market, et stort marked for fisk, frukt og grønsaker i central Tokyo. Det er det mest kjente markedet markedet i Tokyo og er mest kjent som verdens største fiskemarked. På Tsukiji Marked blir det håndtert 2000 tonn av maritime produkter hver dag. Dessverre for oss var markedet stengt når vi var der, så vi gikk gjennom uten at det skjedde noe der. Til tross for dette klarte vi å få en idé om hvor stort dette markedet er.

SAMSUNG CSCSAMSUNG CSC

Videre kjørte vi forbi en del templer før vi endte opp i Asakusa tempelet, Sensoji. Et buddhist tempel som ligger i Asakusa, og er et av Tokyos mest fargefulle og populære tempel. Tempelet sto ferdig i 645 og er dermed Tokyos eldste tempel. Vi vandret litt rundt her på egenhånd og fikk se flere buddhiststatuer og flere forskjellige måter å be på. Foran tempelet brennes det røkelse i en spesiell gryte og om du puster inn denne røyken skal du bli litt visere, vi sto der en stund.

SAMSUNG CSC

SAMSUNG CSC  SAMSUNG CSC

Bussturen ble avsluttet i bydelen Akihabara, en bydel kjent for elektronikk. Etter guiden forlot oss ble vi gående rundt i gater fylt av butikker på begge sidene, den ene mindre enn den andre. Vi klarte å komme oss til en butikk som heter Yodoboshi Camera, en 6 etasjers elektronikk forretning. Mari og jeg kom oss «bare» gjennom to etasjer før vi tok metroen hjem til hotellet igjen.

SAMSUNG CSC

Kommenter her!

