Halong Bay

På tirsdag til onsdag dro vi på utflukt til Halong bay. Halong bay er et av stedene på UNESCOs verdensarv og er en stor turistattraksjon. Havnen består av tusener av kalksteins tårn og øyer i varierende størrelser. Vi tok et flott dags cruise rundt noen av disse øyne.

SAMSUNG CSC

SAMSUNG CSC

SAMSUNG CSC

Under cruiset stoppet vi og så på en av grottene som finnes på disse øyene.

SAMSUNG CSC

På kvelden ble det en ekstra liten feiring i skybaren på hotellet vårt siden Mari og jeg fikk svar fra skolen i Frankrike, vi har kommet inn.

IMG_1722

Onsdag sto vi opp tidlig for å dra innom et fiskemarked før vi skulle kjøre tilbake til Hanoi. Det virket ikke som de som jobbet der hadde sett mange vestlige mennesker før. De pekte mer på oss enn vi pekte på fisken. En dame endte opp å kysse meg på overarmen og jeg tror hun prøvde og fortelle at hudfargen min var fin, men når jeg bare har tegnspråk å gå ut etter så er jeg ikke sikker. Men, litt satt ut ble jeg likevel.

IMG_1719

IMG_1707

Kommenter her!

