Mangois med bringebær

Det er blitt sommer nå, og da er jeg ekstra glad i å spise is. Her har vi hatt lite sommervær, men det stopper ikke meg fra å spise is. Jeg ble derfor veldig glad da jeg kom over disse oppsriftene. De var lette å lage, jeg trengte ingen ismaskin og er på toppen av det hele er de sunne.

Den første jeg forsøkte meg på var mangois med bringebær. SAMSUNG CSCEtter å ha smakt denne er jeg sikker på at jeg kommer til å spise mange av disse gjennom sommeren, med god samvittighet!

For å lage 8 små ispinner trenger du:

  • 1 mango
  • 2dl vann
  • 200g frosne bringebær
  • 2ss lønnesirup

1. Skjær mangoen i biter
2. Sammen med vann og lønnesirup kjøres mangoen i en blender til det blir en fin blanding.

SAMSUNG CSC

3. Hell blandingen over i 8 ispinneformer. Jeg hadde ikke noen, så jeg brukte like enkelt plastikkglass.
4. Legg frosne bringebær i formene og sett i ispinnen for å gjøre dem klar til å fryses. Jeg brukte teskjeer til pinner.

SAMSUNG CSC

5. Frys ned.

SAMSUNG CSC

For å få isen ut av formene når de er klare for å spises, hjelper det å holde formene under litt varmt vann.

God helg!

3 thoughts on “Mangois med bringebær

Kommenter her!

