Helgetur til Aberdeen

I helgen var mamma og jeg en liten tur i Aberdeen. Vi kom frem etter en time i et lite propellfly, da skulle vi stille klokka tilbake slik at vi var i Aberdeen til samme tid som vi dro fra Stavanger. Jeg har aldri vært i Aberdeen før og ble derfor litt overasket da taxi turen fra flyplassen til hotellet bare tok 10 minutter.

Etter at vi hadde fått sjekket inn på hotellet gikk vi for å spise lunsj. Mamma har vært i Aberdeen før, og hadde lyst til å spise på Slains Castle. Dette er en restaurant som er inni en gammel kirke. Restaurant serverte med god mat og siden det var i en gammel kirke var det en litt spesiell atmosfære der, men det var veldig koselig.

SAMSUNG CSC

Etter vi hadde fått i oss litt mat gikk vi rundt på shopping. Vi skulle gå i handle gaten Union street, men det var ikke så mange butikker der lengre. Mye var stengt og flere lokaler så forlatte ut. Da endte vi like godt opp på et lite kjøpesenter i stede for. To venninner av mamma skulle også være i Aberdeen denne helgen og da vi var ferdig med å shoppe møtte vi dem for å spise middag.

Lørdagen begynte tidlig med en helt grei frokost på hotellet før vi skulle gå for å sjekke ut Union square, et stort kjøpesenter. Vi brukte noen timer der hvor vi fikk handlet masse og spist en god lunsj. Vi var heldige med lokasjonen til hotellet vårt, det lå midt i sentrum slik at vi lett kunne gå opp med posene da vi var ferdige på Union square. Vi slapp da å drasse de med oss da vi skulle opp å gå i Union street igjen.

Vi viste ikke helt hvor vi skulle spise middag på kvelden, men hadde fått anbefalt en plass som heter Hey Brazil, og siden vi ikke hadde noen andre plasser vi heller ville spise så endte vi opp der. Vi fikk en meny som bestod av 5 ting, uten noen forklaring på hva det var. Etter litt hjelp fra servitøren fant vi ut at dette var en restaurant hvor du kunne forsyne deg selv fra salatbaren og servitørene gikk ofte rundt med forskjellig kjøtt. Du kunne selv velge hva og hvor mye kjøtt du ville spise for servitørene skar det til oss på bordet. Vi kunne sitte og spise så lenge vi ville for en og samme pris. Dette var en koselig plass som jeg kan anbefale til de fleste, de som jobbet der var også veldig hyggelige og behjelpelige.

Søndagen brukte vi til å vandre litt rundt i byen i gatene rundt Union street mens vi ventet på at vi skulle dra ut til flyplassen. Med en gang vi kom litt bort fra all trafikken ble byen litt koseligere. De fleste butikkene var også åpne, så vi fikk sett litt da også.

SAMSUNG CSC

SAMSUNG CSC  SAMSUNG CSC

I dag har jeg pakket ut og fått sett alt jeg kjøpte. Det var en god haug jeg kom hjem igjen med!

Snapchat--4575748161954149701-2

Tusen takk for turen, mamma. Jeg har storkost meg!