Guacamole

SAMSUNG CSCDet var ikke før i fjor jeg fikk sansen for guacamole, men nå kan jeg nesten ikke få nok av det. Guacamole er noe jeg bruker ofte når jeg lager middag, og lager gjerne litt ekstra som jeg kan bruke til dip senere på kvelden. Jeg vil deffinitivt anbefale deg å lage guacamolen din selv, da får du den akkurat slik du vil og den vil garantert smake bedre.

Når jeg lager guacamole bruker jeg:

  • 1 Avokado
  • 1 lime
  • 1 fedd hvitløk
  • 1 chili
  • 1ss Olivenolje
  • Litt salt
  • Litt sitronpepper
  • Litt fersk koriander hvis jeg har det

1. Mos avokadoen og press limejuice over.
2. Finhakk hvitløk og chili, bland det inn i avokadoen.
3. Ha i oljen og krydderne du velger å bruke. Bland det hele godt sammen.

SAMSUNG CSC  SAMSUNG CSC

Du kan lage guacamole på mange måter, og du finner fort ut hvordan du liker den selv. Prøv deg litt frem med krydder du liker. Jeg liker best å bruke rød chili for da blir det litt mer farger i maten, men da kan guacamolen og bli litt sterkere.

3 kommentarer om “Guacamole

Kommenter her!

