Sminkekost organisator

Organisatoren jeg hadde for alle sminkekostene mine begynner å bli vel slitt og jeg har hatt lyst på en ny lenge nå. Den jeg allerede har er veldig stor og tar mye plass, så jeg hadde lyst på en som var litt mindre. Jeg bestemte meg derfor for at jeg kunne lage meg en ny. Denne gikk fort å lage, den var liten og lett,SAMSUNG CSC helt perfekt for meg.

For å lage den selv trenger du:

  • Sushi matte
  • Elastisk bånd
  • Nål og tråd
  • Saks

1. Begynn med å tre båndet rundt noen av de første pinnene og sy det fast med noen lette sting. Jeg hadde ikke sort sytråd tilgjengelig, så jeg brukte lilla. Fargen på sytråden velger du selvfølgelig helt selv, men jeg tror det blir finest med samme farge som båndet.

SAMSUNG CSC

2. Deretter tvinner du båndet gjennom pinnene med det mellomrommet du selv ønsker. Det kan være lurt å ha sminkekostene dine lett tilgjengelige slik at du kan bruke de til å måle med.

SAMSUNG CSC  SAMSUNG CSC

3. Når du er ferdig å tvinne, fester du båndet på samme måte som du gjorde i steg 1. Det kan hende det er litt vanskeligere å sy båndet i denne enden, se på bildet under hvordan jeg ende opp med å gjøre det, eller bare prøv deg frem selv.

SAMSUNG CSC  SAMSUNG CSC

Og det var det.
Sett i kostene dine og eventuelt finn et bånd som du kan bruke for å knyte hele organisatoren sammen. Hvis du ikke trenger en selv, så kan det være en flott gave til noen du vet har mange sminkekoster!

SAMSUNG CSC  SAMSUNG CSC

Jeg har fulgt denne oppskriften da jeg gjorde det.

Kommenter her!

