Avokado sjokoladepudding

Jeg er glad i dessert, men spiser det ikke så ofte siden de fort kan bli veldig usunne. Denne puddingen er ikke like usunn som de dessertene jeg er vant med og gledet meg til å prøve den ut. Avokado sjokoladepudding hørtes veldig merkelig ut, men den så så god ut at jeg tok sjansen likevel. Puddingen var veldig mektig og hadde en kraftig smak av sjokolade, men den var utrolig god. SAMSUNG CSC

Oppskriften jeg brukte skulle være 4 porsjoner, men den hadde passet bedre til 8. Dette er samme mengde som jeg lagde, så om du skal ha til 4 porsjoner vil jeg anbefale å halvere oppskriften.

Du trenger:

  • 4 modne avokadoer
  • 0,6 dl kokos melk
  • 4 ss mørkt kakao pulver
  • 3 ss honning
  • 60 g mørk sjokolade (70% eller høyere)
  • 2 ts vaniljeekstrakt
  • 1/8 ts salt
  • Den toppingen du måtte ønske

1. Bland avokadoen til den blir en kremet masse. Bruk en miksmaster eller en kjøkkenmaskin.

SAMSUNG CSC   SAMSUNG CSC

2. Smelt sjokoladen
3. Ha i alle de resterende ingrediensene inkludert den smeltede sjokoladen i avokadokremen. Bland til blandingen er blitt til puré, smak til slik at du får den slik du vil ha den. Blend i 2-3 minutter til slik at hele blandingen blir god og kremet.

SAMSUNG CSC

Så er den klar for å serveres! Ha på det av topping du vil, om det er krem, kakestrø eller ingenting. Du kan også oppbevare den i kjøleskapet for en dag, men da er det viktig at du har puddingen i en tett boks.

Håper den faller i smak om du prøver deg på denne.
God helg!

SAMSUNG CSC

Oppskriften kommer her i fra.

En kommentar om “Avokado sjokoladepudding

Kommenter her!

