Kyllingwraps med guacamole og kesam

For litt siden skulle jeg på tapaskveld med noen venner, men det var midt i eksamensperioden, så det ble ikke noe av det allikevel. Jeg fikk vite det litt for sent og hadde allerede lagd disse gode kyllingwrapsene, mine lesesalkamerater klagde ikke.

Disse er gode som tapas, sammen med andre retter, som lunsj eller som middag alene. Denne oppskriften er beregnet som middag eller lunsj for 2 personer, men da tror jeg disse 2 personene må spise mye, derfor lager jeg denne til 3. De kan fint stå i kjøleskapet i en dag eller to før de blir spist, så de er perfekte å lage kvelden før du trenger dem. Når jeg har lagd disse har jeg alltid hatt kylling i, men jeg tror de også vil smake like bra uten.

SAMSUNG CSCFor å gjøre 2 til 3 personer mette, trenger du:

  • Guacamole
  • 1 pakke tortillas
  • 1 pakke stekt kyllingfilet, eller kyllingpålegg
  • 1 beger kesam, eller lett rømme
  • 1 hjertesalat
  • 1 vårløk
  • 1 paprika

1. Skjær alle råvarene i strimler

SAMSUNG CSC

2. Varm en og en tortilla lett i tørr stekepanne
3. Når tortillaen er lett varmet kan du smøre på litt kesam og litt guacamole. Ha de andre ingrediensene på.

SAMSUNG CSC

4. Rull den sammen. Pass på at du klemmer litt mens du ruller slik at wrapsen holder seg igjen etterpå, skulle den ikke gjøre det, så fester du den bare med en smakløs tannpirker.
5. Jeg pleier å dele de i to, men det gjør du helt som du vil.

Håper de smaker og god helg!

SAMSUNG CSC

Oppskriften er fra Rema 1000.

Kommenter her!

