Scrabble coasters

SAMSUNG CSCFor litt siden hadde pappa bursdag, i tillegg til presangen jeg kjøpte til han tenkte jeg at jeg kunne lage en litt mer personlig gave også. Jeg bestemte meg for å prøve meg på noen scrabble coasters, med temaet datamaskiner. Resultatet bli litt ujevnt siden jeg brukte superlim til å feste brikkene, men det er vel det som er sjarmen med hjemmelagde ting(?). Hvis du har et gammelt scrabble spill liggende ubrukt hjemme, vil jeg foreslå at dette er en super måte å gjenbruke det på!

Jeg brukte lang tid på å finne tynt nok kork brett som jeg kunne bruke, men etter litt leting fant jeg det som spisebrikker hos Åhléns.

SAMSUNG CSCDu trenger

  • Scrabble brikker
  • Kork brett
  • Lim

1. Begynn med å sortere alle bokstavene du har slik at du lettere finner enkelte bokstaver når du skal lage ordene.
2. Jeg vil anbefale at du velger et tema som brikkene kan følge. Jeg ville først velge temaet mat og drikke, men i mangel på fantasi for å finne på ordene endte jeg opp med temaet datamaskiner i stede for.

SAMSUNG CSC

3. Når du har funnet alle ordene du vil ha er det bare å begynne å lime. Jeg brukte superlim for å lime bokstavene til hverandre, men den jeg brukte tørket veldig fort. Det var derfor vanskelig å justere hvordan brikkene satt i forhold til hverandre etter at jeg først hadde satt en brikke på den andre.

SAMSUNG CSC

4. Klipp ut en passe stor bit av korken til å lime under bokstavene. Det er lettest å bruke bokstavene som nå er limt sammen for å måle med. Legg de over korken og skjær ut så mye du trenger.
5. Lim bokstavene fast til korken. Dette kan gjøres med superlim, men jeg anbefaler å bruke limpistol om du har det tilgjengelig.

SAMSUNG CSC SAMSUNG CSC

6. Legg brikkene i press til limen har tørket ordentlig.

Hvis de skal være en gave kan du knyte et bånd rundt dem, eller bare pakke de inn. Blanke brikker kan brukes til ord som har mindre enn fire bokstaver, slik jeg har gjort med RUN her. Hvis du vil lage en vri på dem kan du legge ordene slik at de leses nedover i stede for bortover.

SAMSUNG CSC

Jeg tok inspirasjon og hjelp fra wikiHow.

Kommenter her!

