Weekend i Oslo

Denne helgen var jeg i Oslo, jeg tok meg en liten ferie fra lesing og regnvær hjemme. På torsdag da jeg dro fikk jeg beskjed om å ta med meg litt fint vær, og ble litt skuffet da jeg trodde jeg ikke ville få sommer i Oslo heller. Heldigvis viste det seg at det bare var forskjellige definisjoner på fint vær. Jeg fikk litt sommer både på torsdag og fredag. Til og med så mye at jeg fikk til å bli litt solbrent.

På torsdag fikk jeg min første grillmiddag i år. Vel på tide!

Både fredag og lørdag var jeg rundt omkring i hovedstaden og kikket. Jeg har vært der mange ganger før, så det var ikke noe spesielt jeg ville se. Jeg var innom å så på slottet og slottsparken etter en vandring nedover Bogstadveien.

Slottet

En tur innom Aker Brygge i solsteken fikk jeg også. Vi ble sittende lenge å sole oss i trappene ved vannkanten med hver vår juice. Lunsj ble det på Olivia, og vi var heldige som fikk oss ett bord nesten med en gang.

   Aker Brygge   Aker BryggeOsloJeg var og nede på Operaen så vidt, så jeg fikk med meg nesten alle de største turisttingene. Vigelandsparken har jeg spart til neste gang! Det var en veldig avslappende helg, jeg trengte ikke tenke på noe mer enn at jeg skulle kose meg. Det er utrolig herlig, og noe jeg kan prøve å bli mye flinkere til.

Jeg storkoste meg i Oslo, og gleder meg allerede til neste gang.

Oslo

Kommenter her!

