Yoghurtis med skogsbær

Jeg er veldig glad i is, og liker derfor å prøve forskjellige.Jeg har allerede prøvd meg på mangoisen fra disse oppskriftene.

Jeg gir meg ikke der! De var så gode at jeg hadde lyst til å prøve meg på yoghurtisen med skogsbær også. Disse var lette å lage og jeg trengte ikke mye til kjøkkenutstyr for å gjøre de klare. Det tok også bare noen få timer for isen til å stivne. Vi lagde dem på SAMSUNG CSCmorgningen, og på ettermiddagen var de klare til å smakes på.

For å lage 8 ispinner trenger du:

  • 180g frossen skogsbærblanding
  • 1 beger med gresk yoghurt, naturell
  • 5ss lønnesirup
  • 0,25ts salt

1. Bland alle ingrediensene sammen i en bolle.
2. Hell blandingen over i 8 ispinneformer. Jeg hadde ikke noen, så jeg brukte like enkelt plastikkglass.
3. Sett i pinner og frys ned. Jeg brukte teskjeer til pinner da jeg ikke hadde ispinner.

SAMSUNG CSC SAMSUNG CSC

Disse passer perfekt i sommervarmen, du kan fint spise dem med god samvittighet som et lite mellommåltid. Jeg håper du liker de, de forsvant i alle fall fort her.

SAMSUNG CSC

One thought on “Yoghurtis med skogsbær

Kommenter her!

