Gladmat!

Bryggen i Stavanger

Denne uken har vi hatt Gladmat festivalen her i Stavanger. Dette er en festival vi har hvert år, og flere av byens restauranter setter opp telt i vågen og serverer småretter som du kan smake på. På torsdag tok jeg meg en mer eller mindre fortjent pause fra lesingen min for å dra ned til byen for å gå runden på Gladmaten.

Torget i stavanger

Som alltid var det en del folk, og du går litt i kø når du går. Men, det er jo litt av sjarmen med å gå på festival midt i sentrum. Vi begynte i den ene enden og fikk oss noe å drikke. Jeg fikk meg en mangote med jordbær og eple bobler. Jeg så bubletea flere ganger da vi var i asia før i år, men forsto egentlig aldri helt hva det var. Etter å ha smakt det skjønner jeg ikke helt den store fascinasjonen, men dem om det.

Med drikke i hånden fikk vi gått gjennom hele området og sett alle bodene som var å se. Jeg fikk meg en vårrull i hånda mens vi gikk, og vi satte oss ned på et av områdene. Her hadde de en meny der alle smårettene kostet 29kr, noe som er en ganske grei pris på Gladmaten. Jeg kjøpte meg en av årets Gladmat rett, helgrillet kveite, og jeg hadde jordbærgele til dessert.

Etter å ha sittet der en stund forsvant sola og vi fant ut at vi skulle gå å kjøpe dessert nr.2, belgisk vaffel med is og sjokolade. På Gladmaten er det ingenting som heter diett!

Bubble tea   Kveite  Belgisk vaffel

Selvfølgelig gikk jeg ikke på Gladmaten alene, jeg gikk med Susie og hennes to venninner, Zuli og Mari. Siden vi i Stavanger ikke har fått oss så mye sol og varme denne sommeren ble det etter hvert kaldt nede på Gladmaten. Da gikk vi opp å satte oss på The Irishman for å få oss en irish coffee og varme oss på.

Irish pub

Kvelden ble avsluttet med noen runder biljard. Jeg storkoste meg hele ettermiddagen og kvelden.

Billiard

Kommenter her!

