Pico de Gallo

Pico de gallo er en meksikansk salsa. Du kan bruke den som fyll i varierende retter, eller som dip. Jeg er blitt spesielt glad i å bruke den i quesadilla når jeg lager det.

SAMSUNG CSCSiden jeg bruker chili i kan den ofte bli litt sterk. Hvis du ikke er så glad i sterk mat kan du prøve å bytte ut chilien med paprika i stede. Når jeg lagde den trengte jeg ikke så mye, så bildene her er fra en halv oppskrift.

Du trenger

  • 1 løk
  • 4 tomater
  • 1,5 chili
  • 1 lime
  • Olivenolje

1. Fin hakk løk, tomater og chili
2. Ha alt i en bolle eler skål og press limesaft over. Ha også over litt olivenolje, jeg foreslår 1 ss, men du ser selv.
3. Bland alt godt sammen og smak til med litt salt og pepper. Hvis du vil ha andre krydder i så har du så klart det, prøv deg litt frem.

Pico de gallo er super til fredagskosen.
God helg!

SAMSUNG CSC

One thought on “Pico de Gallo

Kommenter her!

