Quesadilla med pico de gallo

Som dere kanskje har skjønt så er jeg veldig glad i mexikansk og sterk mat. Quesedilla kan lages med så mangt. Da jeg bodde på Bali hadde jeg skikkelig sansen for quesedilla med kun ost. Jeg fikk ikke til å lage de slik jeg ville ha de hjemme da jeg kom tilbake så da gikk jeg over på å veksle mellom kylling og skinke i. Jeg prøvde meg med ananas i en gang, men det funket dårlig. Nå er det quesedilla med pico de gallo og ost det går i.

Denne oppskriften fant jeg en gang jeg skulle på tapaskveld og har lagd den ofte etter det. Den er alltid en god slager når jeg har besøk og er enkel og rask å lage. Det som kan ta litt tid er stekingen, men vær tålmodig, de er ikke så gode brent. Hvis du vil ha mer i, eller ikke vil ha i det jeg har i så gjør du de endringene du vil i steg 2. Men om du er som meg og vil begynne å spise litt mer vegetarmat, kan denne retten være perfekt for ukens eller en av ukens vegetardager!

SAMSUNG CSCFor 4 porsjoner trenger du

1. Legg 1 lefse i en halvvarm og tørr stekepanne
2. Smør på pica de gallo og strø over litt ost

SAMSUNG CSC   SAMSUNG CSC

3. Brett lefsen i to (eventuelt legg ei ny lefse over, men den blir da vanskeligere å snu). Stek den til den er blitt gylden på undersiden, snu den og stek andre siden til den er blitt gylden den også.

SAMSUNG CSC

4. Server alene, med guacamole og/eller rømme eller med salat til. Disse kan bli litt sterke om du har mye chili i pico de galloen, men det smaker du til.

Du kan velge å servere dem rett fra panna slik de er, eller skjær de opp i 4 «pizzastykker». Hvis jeg lager disse til middag serverer jeg de ofte hele, men jeg har også hatt de til tapas og da skjærer jeg de opp. Håper de smaker, og god helg!

SAMSUNG CSC

Kommenter her!

