Hårmaske med kokosmelk og honning

SAMSUNG CSCEtter at jeg hadde laget avokado sjokoladepudding for første gang hadde jeg mye kokosmelk igjen som jeg ikke viste hva jeg skulle gjøre med, siden jeg ikke bruker det så ofte. Etter litt søking rundt på nettet kom jeg over denne hårkuren på Glory Boon.

Kokosen hjelper håret å vokse og forhindre hår tap, siden den er rik på proteiner og essensielle fettsyrer. Honningen hjelper om du har tørt hår, og gir fuktighet. Derfor er det en perfekt hårkur om du mister litt hår og om det er litt slitt og tørt som mitt er.

Du trenger

  • 1 boks kokosmelk
  • 2 ss honning

1. Bland alt sammen og legg over der i det du ønsker å oppbevare den i. Jeg brukte bare en boks, men jeg vil og foreslå en tom såpedispenser om du har det tilgjengelig.

SAMSUNG CSC   SAMSUNG CSC

2. Maser en passe stor mengde inn i hodebunnen din i gode 2-3min og dra litt kur utover i lengdene. Hvor mye du trenger kommer selvfølgelig helt ann på lengden av håret ditt. Du kan gjøre dette steget med enten vått eller tørt hår, jeg har gjort det med tørt hår.
3. Så er det bare å la kuren virke. Ha den i i litt over 1 time, ikke mindre enn 1 halvtime.
4. Når du er ferdig skylder du den ut med varmt vann, vask så håret ditt på vanlig måte etterpå.
5. Resterende kur du måtte ha igjen kan oppbevares i kjøleskapet opp til 1 uke, eller i fryseren i 2-3måneder. Jeg hadde min i fryseren etter første påføring og tok den ut en gang, etter det hadde jeg den stående i kjøleskapet 1 uke til den siste påføringen min.

SAMSUNG CSC

Gjenta 1-3 ganger i måneden de første månedene, og etter det påfør når du føler du trenger det. Etter hårkuren kan håret ditt føles litt fettet når det fremdeles er vått etter dusjen, men når det er tørt vil det bli mykt og skinnende.

Her er håret mitt med litt over en måneds mellomrom, jeg har da brukt kuren 4 ganger. Jeg er fornøyd med resultatet, jeg føler håret mitt har fått litt mer næring og det er mykere enn det har vært på lenge. I tillegg føler jeg at det ser mye friskere ut nå. Det eneste jeg syns er litt dumt er at jeg føler håret mitt fort blir fettet igjen den første uken etter jeg har hatt på masken.

SAMSUNG CSC   Hårmaske

Nei, jeg har ikke farget håret i løpet av denne måneden. Det er bare lyset og rommet som fikk det til å se slik ut 🙂

One thought on “Hårmaske med kokosmelk og honning

Kommenter her!

