Jordbæris med lime

Sommeren har ikke vært helt snill med oss i Stavanger denne sommeren. Jeg hadde sett for meg flere varme dager, og mer sol steiking, og litt mindre tid til å sitte inne på PCen. Dette på tross prøvde jeg å få litt sommerfølelse, og lagde derfor en del ispinner i løpet av sommeren. Jeg lagde mangoisen og yoghurtisen fra disse oppskirftene. Dette er den siste av de jeg vil prøve meg på, og etter å ha smakt den syns jeg at dette er den av de jeg lagde.SAMSUNG CSC

Denne jordbærisen smakte som en god jordbærsmootie, og er en is jeg vil anbefale alle som liker jordbær. Siden den også bare bruker skallet av limen, er det en god måte å bruke hele limen når du kjøper den. Bruk det du kan av alt, så kaster vi mindre!

For å lage 8 små ispinner trenger du

  • 250 g frosne jordbær
  • 1 ts limeskall
  • 2 dl varmt vann
  • 5 ss lønnesirup

1. Kjør alle ingrediensene i en blender

SAMSUNG CSC  SAMSUNG CSC

2. Hell over i isformer for å så fryse dem ned

SAMSUNG CSC

Etter noen få timer der de klare til å spises. Hold formene litt under varmt vann slik at isen kommer letter ut. Ha en fin sensommer og god helg!

SAMSUNG CSC

Kommenter her!

