Grillkrydder

GrillkrydderMin stefar, Lars Trygve, hadde bursdag i forrige uke. Jeg hadde lenge problemer med å finne ut hva jeg skulle gi til han. Jeg har lett på nett for å finne noe jeg kunne lage, eller noe morsomt jeg kunne kjøpe. Men, problemet med å være en student uten sommerjobb er at jeg ikke har all verdens råd nå i sommermånedene. Da hjalp det når jeg kom over denne gaveideen på siden designmom.

Jeg endte opp med å lage mitt eget grillkrydder og jeg kjøpte inn pølseklype, stekespade og risskje i bambus, som jeg skrev Lars Trygve sine initialer på. Jeg håper alt falt i smak!

GrillkrydderFor å lage ditt eget grillkrydder trenger du

  • 2 ss chilli krydder
  • 2 ss tørket timian
  • 2 ss brunt sukker
  • 1 ss paprika krydder
  • 1 ss havsalt
  • 2 ts hvitløks krydder
  • 1 ts spisskummen
  • 1/2 ts sort pepper

1. Ha alle ingrediensene i ei skål og bland det godt sammen.

Grillkrydder   Grillkrydder

2. Ha blandingen over i det du vil oppbevare det i. For at ingen skal glemme hva du har i anbefaler jeg å klistre en lapp på det det står grillkrydder, og eventuelt hva som er i.

Grillkrydder

Kommenter her!

