Vennskapsarmbånd med hjerter

Hjerter

Jeg er veldig glad i å knyte de vennskapsarmbåndene som jeg viste dere for noen uker siden, de var i et helt vanlig chevronmønster. Men variasjon er alltid gøy og da jeg kom over disse søte hjertemønstrene måtte jeg bare prøve de!

Jeg har valgt en annen måte for endene på dette en for de andre jeg har laget, men om du foretrekker de andre endene jeg har vist kan du selvfølgelig bruke de. HjerterDu må da huske på å justere antall farger og lengder. Dvs. for den andre typen trenger du da to lengder av hver farge, men lengden er dobbelt så lang.

For disse søte armbåndene trenger du

  • Tråder i to forskjellige farger
  • Saks
  • Linjal

1. Begynn med å klippe trådene i lengder på 80 cm hver, fire lengder i hver farge.

2. Knut en knute ca. 7-8 cm inn på trådene, dette utgjør den ene enden.

3. Fest armbåndet til en stødig overlate med f.eks. teip. Del opp fargene slik du har like mange tråder av fargene på både høyre og venstre side. Hvis du og legger dem i riktig rekkefølge fra starten av blir de neste stegene lettere.

Den ytterste fargen er i denne oppskriften den fargen som utgjør hjertene.

Hjerter   Hjerter

4. Begynn med den ytterste fargen til venstre, her mørk lilla. Med denne skal du lage en foroverknute, det gjør du med å lage et 4-tall over den andre fargen (her lys lilla), løkk den under og tilbake gjennom åpningen.

5. Dra den opp mot høyre for å stramme. Knyt den to ganger over samme tråd! Fortsett over alle trådene, mot høyre, til den ytterste fargen (her mørk lilla) er kommet til midten.

Hjerter   Hjerter

6. Nå skal du ta den ytterste fargen til høyre (her mørk lilla) og knyte en bakoverknute. Dette gjør du med å lage en P over farge nr.2 (her lys lilla), løkk den under og tilbake gjennom åpningen.

7. Dra tråden opp og mot venstre for å stramme, husk å knyte to ganger over hver tråd. Fortsett over alle trådene, mot venstre, til den ytterste fargen (her mørk lilla) er kommet til midten. For å feste de to dele sammen knyter du en bakoverknute med de to (nå) midterste trådene (her mørk lilla), husk to ganger. Da har du laget en rad.

8. Steg 4-7 er en vanlig rad. Gjenta med en vanlig rad til slik at du har to.

Hjerter   Hjerter

9. Nå skal du ta tråd nr.2 på venstre side (lys lilla), med denne knyter du en bakoverknute (steg 6.) over tråd nr.1 på venstre side (mørk lilla). Husk to knuter!

10. Fortsett å knyte foroverknuter med tråd nr.2 på venstre side (NÅ mørk lilla) til den kommer til midten.

Hjerter   Hjerter

11. Ta tråd nr.2 på høyre side (lys lilla) og knyt en foroverknute (steg.4) over tråd nr.1 på høyre side (mørk lilla). Hver gang du knyter skal du knyte to ganger, husket du det?

12. Fortsett å knyte bakoverknuter med tråd nr.2 på høyre side (NÅ mørk lilla) til den kommer til midten, og fest med tråden fra venstre side for å feste halvdelene.

13. Steg 9-12 er en spesiell rad. Gjenta slik at du har to spesielle rader.

Hjerter   Hjerter

14. Fortsett med vanlige rader til du vil ha et nytt hjerte. Jeg har brukt 2 vanlige, 2 spesielle, 2 vanlige, 2 spesielle, 2 vanlige, osv. på dette. Du kan ha så mange vanlige rader du vil, minimum 2, men kun 2 spesielle hver gang. Siste vanlige rad før en spesiell blir fargen inni hjertet.

Hjerter

15. Når du har lengden du vil avslutter du med endene. På disse armbåndene lagde jeg en flette i hver av endene, slik at jeg kan knyte de sammen rundt håndleddet mitt.

HjerterDisse kan virke litt kompliserte når du bare leser, men prøv deg frem selv! Skulle det være noe som er uklart eller dårlig forklart, kommenter det så skal jeg se om jeg kan få klart det opp for deg.

Ha en fin uke som kommer!

Jeg fant mønsteret på HonestlyWTF.

En kommentar om “Vennskapsarmbånd med hjerter

Kommenter her!

