Frosne yoghurtbiter

Når jeg sitter å studere lenge er pauser der jeg kan få i meg litt energi utrolig viktige. I det siste har denne energien alt for ofte kommet fra sjokolade fordi det er lett og enkelt der og da. Derfor har jeg nå begynt å se etter sunne alternativer. I sommer spiste jeg mange av disse yoghurtbitene, fulle av bær. De var perfekte for et lite mellommåltid mens jeg leste og en god nedkjøling når dagene faktisk var litt varme. Siden de er frosne er de bedre som snacks når jeg leser hjemme, og ikke så bra til å ta med på skolen. Men, jeg har ikke forsøkt dem i matpakken enda så det kan vær det funker helt perfekt. Jeg er sikker på at jeg kommer til å ha flere av disse i fryseren min i Frankrike!

Frosne yoghurtbiterJeg brukte naturell yoghurt når jeg lagde disse, men velg den smaken du liker best. Gjerne bytt smak mellom hver gang du lager de, så blir du ikke lei av smaken.

For å lage 16 biter trenger du:

  • 1 beger yoghurt med den smaken du ønsker
  • Litt bringebær
  • Litt blåbær

1. Legg opp formene du vil bruke til bitene på et brett. Pass på at du har plass til brettet i fryseren.

2. Ha i litt yoghurt i hver av formene, jeg brukte litt mer enn 1 ss i hver.

Frosne yoghurtbiter

3. Trykk bærene lett ned i yoghurten.

4. Sett de inn i fryseren og la dem stå der i 2-3 timer, til de er fryst.

Frosne yoghurtbiter

5. Når bitene er ferdig fryste ta dem ut slik at du enten kan legge se over i en pose eller spise de med en gang.

Frosne yoghurtbiter   Frosne yoghurtbiter

Disse er gode energibiter til tider du trenger litt ekstra energi, men det er ikke tid til å lage et helt måltid. De kan spises alene eller du kan ha de sammen med f.eks. frokostblanding. God helg folkens! ❤

Jeg har funnet inspirasjonen på Eats amazing.

Kommenter her!

