Crayon art

Jeg har lenge sett disse prosjektene rundt omkring på nettet, og har alltid hatt lyst til å lage et selv. Grunnen til at jeg ikke har gjort det enda er i grunnen at jeg er litt lat tror jeg, jeg har ikke giddet å kjøpe inn det jeg trengte. Da jeg bestemte meg fant jeg fort ut at de hadde det jeg trengte på samme butikk og jeg tror ikke jeg brukte mer enn 150kr for alt (ikke hårføneren, den hadde jeg fra før), så det var ingen grunn til å utsette det så lenge.

Dette bilde lagde jeg som en bursdagsgave til mamma da hun hadde bursdag, og uten at jeg tenkte over det passet det fint inn med resten i stua.

Crayon ArtFor å lage din egen crayon art trenger du

  • 1 eske crayons (jeg hadde 3 esker for jeg ville ha noen spesifikke farger, men 1 eske ville holdt i massevis på størrelsen jeg hadde av lerret)
  • Lerret i størrelsen du ønsker
  • Limpistol og lim
  • Hårføner
  • Noe til å dekke overflarter med. Jeg hadde et gammelt håndkle på gulvet og papp teipet opp på veggen.

1. Finn frem de fargene du vil bruke og legg de klart hvordan du vil lime de på lerretet. Her er det kun din egen fantasi som setter grenser! Jeg ville egentlig lage et hjerte, men hadde litt for lite lerret til å få det fint så jeg gikk for «regn» varianten i stede for.

Crayon Art

2. Bruk limpistolen til å lime crayonene på lerretet. Jeg begynte med å ta lim på crayonen først for så å sette den på lerretet, etter noen stifter fant jeg ut at det var lettere å ta limen på lerretet først istedenfor, for å så sette på crayonen. Du finner den metoden som passer for deg.

Crayon Art   Crayon Art

3. Nå kommer den delen som tar tid! Sett opp lerretet ditt skrått, pass på at du dekker til overflatene rundt, mest sannsynlig så vil du søle litt på flaten under lerretet, men også på flaten bak! Så blåser du med hårføneren mot crayonene. Jeg hadde min hårføner på lav blåsing, men høy varme. Ha tålmodighet for dette kan ta litt tid avhengig over hvor mange crayon du har.

Crayon Art   Crayon Art

4. Når du sier deg ferdig lar du bildet ditt stå å tørke i minst 1 halvtime.

Crayon ArtSett det frem der du ønsker det skal være, men jeg ville vært obs på å ikke la det få stå i solsteiken, da kan det begynne å smelte igjen. Samme med peis hvis du har det, ikke ha bildet for nært. Jeg har brukt klistermerker for å lage ordet «dream» på mitt bilde, jeg anbefaler deg til å lete litt rundt for å finne et mønster du liker. Eller best av alt bruk fantasien din!

Kommenter her!

