Strand, sol og turisme

På fredag hadde Mari bursdag, så etter skolen dro vi ut for å spise middag på restaurant. Vi spiste på en koselig liten pizza restaurant nær hvor vi bor nå. Senere på kvelden hadde vi invitert folk som tar fransk med oss nå ned til stranden hvor vi bare skulle kose oss. Vi spilte en del sandvolleyball og ellers satt vi bare å snakket sammen. Det var utrolig hyggelig, vi var ute lenge og vi ble bedre kjent med de som skal gå på skole med oss.

Strand

Vi endte opp på en strandfest på lørdag også. Her var det et coverband som spilte, men siden vi var ganske slitne etter flyttingen og første uken med franskkurs ble vi ikke ute så lenge.

Antibes

Jeg har nå overlevd første uken av franskkurset jeg går på. Det er lange dager, og andre rutiner enn hjemme så alt tar litt tid å komme inn i. Dagene med fransk er også ganske lange, så jeg er nokså sliten etter skolen. I dag dro klassen min inn til Antibes sammen med læreren vår, for å se litt rundt der. Hun viste oss mye av gamle byen som vi ikke hadde sett enda, og hun forklarte endel om byen. Det var kjekt med noe annet enn kun fransk grammatikk, selv om fransk kurset jeg går på egentlig er litt kjekt. Neste uke skal klassen min reise en dagstur inn til Nice, det gleder jeg meg til!

Antibes port   Antibes

Kommenter her!

