M&M sjokoladebiter

Av og til liker jeg å lage noe godt til helgen. Disse sjokoladebitene er en god blanding mellom søtt og salt, og smaker perfekt når du vil ha litt mer enn bare sjokolade. Det er ikke ofte jeg har M&Ms til å putte på, for jeg spiser fort opp posene jeg har hjemme. Denne gangen har jeg klart å spare posen med M&M i over en måned før jeg lagde disse, jeg kjenner at jeg er litt stolt over det. M&M sjokoladebiterDet er best å bruke sjokolade M&M eller nonstop. Eller droppe M&Mene helt.

For å lage 12 biter så trenger du

  • 200 gr sjokolade
  • Karamell, enten saus eller smeltet
  • Litt M&Ms
  • Litt saltstenger
  • Havsalt

1. Start med å smelte sjokoladen i vannbad

M&M sjokoladebiter

2. Mens du venter på at sjokoladen skal smelte kan du dele opp saltstengene slik at de kan passe i formene. Sett også frem formene så du er klar når sjokoladen er smeltet.

M&M sjokoladebiter

3. Når all sjokoladen er smeltet så heller du den over i former

4. Ha over karamell, saltstenge, M&Ms og salt

M&M sjokoladebiter   M&M sjokoladebiter

Sett formene i kjøleskapet slik at sjokoladen får stivne og de er klare til å spises. Hvis du bruker karamellsaus slik jeg har gjort her så vil den ikke stivne, noe å være obs på når de skal spises. Prøv derfor å ikke ha sausen for nærme kanten. Det går også an å bruke karamellbiter som du smelter før du heller de i formene, men jeg syns bitene ble unødvendig harde når jeg brukte denne metoden.

Perfekt kvelds snacks nå i helgen og det går fort å lage de, god helg!

Inspirasjon kommer herfra.

M&M sjokoladebiter

One thought on “M&M sjokoladebiter

Kommenter her!

