Kaffebodyscrub

Jeg har veldig sensitiv hud og må derfor alltid tenke over hva jeg kjøper til meg selv. I det sist hat jeg blitt veldig glad i bodyscruber og bruker den gjerne en gang i uken, men det begynner å bli litt dyrt. Derfor bestemte jeg meg for å se om jeg kunne lage noe lignende selv. KaffebodyscrubJeg kom over en scrub med kaffe og olje på The Beauty Bar, og tenkte jeg kunne prøve den. Hvem blir vel ikke glad av lukten av kaffe?

Scruben skulle stramme og tone huden, eksfoliere, og gjøre hele kroppen myk.

Lag selv med

  • 1 dl kaffepulver. Både nytt og brukt fungerer, jeg bruker brukt for gjenbrukens skyld.
  • 1 dl brunt sukker
  • 0,5 dl olje. Jeg anbefaler oliven eller kokos.

1. Miks alle ingrediensene sammen i en bolle til du har den konsistensen du ønsker. Fyll på med det du måtte trenge for å få scruben helt perfekt for deg, om det er mer olje, kaffe eller sukker.

2. Tøm miksen over i det du vil oppbevare den i.

Kaffebodyscrub

Scruben fungerer best på fuktig hud, ha den på i 2-5 minutter slik at den får tid til å virke. Deretter skrubber du den bare av igjen, avslutt med en god bodyloation for å holde på fuktigheten lengst mulig. Passer perfekt i både bad og dusj!

Kaffebodyscrub   Kaffebodyscrub

One thought on “Kaffebodyscrub

Kommenter her!

