Ungarsk kyllinggryte

Venninnen min Susie har flere ganger lagd denne kyllinggryten når jeg har vært på besøk hos henne. Etter at jeg dro opp til Trondheim var dette en av middagene jeg savnet mye, så jeg spurte Susie om oppskriften. Jeg har nå lagd denne for flere av mine venner, og alle syns den er super god. Jeg har nå fått sansen for å bruke mer paprika i maten jeg lager, og syns den gir en utrolig god smak.

Denne middagen bruker jeg rundt 30-40min på å lage, men mye av tiden står retten og lager seg selv. Det er lite du trenger å gjøre, utenom å følge med.

Ungarsk kyllinggryteFor å lage selv trenger du

  • 1 løk
  • 2 eller 3 stykker kyllingfillet
  • 1/2 ts salt
  • 1/2 ts pepper
  • 1 ts paprikakrydder
  • 2/3 boks crème fraîche
  • Spagetti

1. Stek løken med olje til den er gjennomsiktig. Pass på at du ikke brenner den!

2. Skjær kyllingen i terninger og stek opp sammen med løken.

Ungarsk kyllinggryte   Ungarsk kyllinggryte

3. Når kyllingen er ferdig stekt har du i vann, så mye at vannet dekker over kjøttet.

4. Når vannet koker har du i krydderet og kok det hele i 20 min.

5. Nå passer det fint å koke opp spagetti mens du venter på at stuingen skal koke ferdig.

Ungarsk kyllinggryte

6. Når nesten alt vannet er borte etter å ha kokt i 20 min skrur du ned varmen og har i crème fraîche.

7. Rør til alt blir kremet og smak om du vil ha i mer krydder. Hvis røren er for rennende så kan du ha i litt meisennamel for å gjøre den litt fastere.

Server sammen med spagettien du kokte opp og nyt! God helg.

Ungarsk kyllinggryte

Kommenter her!

