Integration week

I helgen reiste alle de nye studentene på en campingtur sammen. Eller, vi sov i husvogner på en campingplass. Meningen med helgen var at alle de nye studentene skulle bli kjent med hverandre, og de eldre studentene som var med på turen. CanyoningFor at det ikke bare skulle bli festing og solsteking med bassenget hadde vi noen aktiviteter vi hadde meldt oss på på forhånd.

Jeg hadde meldt meg på canyoning, og jeg har gru/gledet meg siden jeg meldte meg på. Canyoning er en aktivitet hvor vi går i en elv gjennom et canyon lignende landskap. Det er mye vann, vi gikk, sklei og hoppet for å komme oss fremover. Jeg fant ut at dette kom til å ta litt tid for meg allerede på første hinder, da vi skulle fire oss ned til selve elven. Det gikk litt sent med meg, men jeg kom meg ned.

Jeg trodde vi kunne få velge vanskelighetsgrad selv etter hvordan vi syns det var, men slik var det ikke. Jeg sto lenge før hvert hopp for å være sikker på at det ville gå fint å hoppe. Og når jeg først hoppet var det gjerne med et lite skrik. Vi ble delt opp to grupper, og jeg er sikker på at gruppen foran oss alltid viste at jeg var i live enda. Neida, det var ikke så farlig, bare veldig skummelt. Jeg var ganske stolt da jeg var ferdig, fordi jeg gjorde alt det vi skulle, utenom det siste hoppet og den siste sklien. Men, jeg tror ikke jeg trenger å gjøre canyoning til min nye hobby.

Vi gjorde canyoningen på fredags ettermiddag, og på kvelden etter middag hadde vi fest på campingen.

Det var en sliten gjeng som sto opp på lørdag (fra canyoning så klart!). Heldigvis hadde vi ikke noe vi måtte gjøre, så vi fant oss en god plass med bassenget og ble der i noen timer. For de som ikke likte å ligge med bassenget var det flere aktiviteter å finne på, og alle kunne gjøre noe de likte. Da kvelden nærmet seg ble det rigget opp til skummbad, og en ny fest.
WEI   WEI

På søndag var planen at vi skulle vente på en buss som skulle ta oss til en strand i Nice for vannleker. Vi var litt utålmodige og fikk slengt oss med en bil i stede for. Vi var på standen lenge nok til å gjøre litt av vannlekene, men ikke så mye og vi dro hjem lenge før alle de andre. Vi lengtet litt for mye hjem til våre egne senger og en god dusj.

Beach in Nice

Det var en super helg, og jeg ble kjent med mange av mine nye klassekamerater. Siden jeg var så sliten fant jeg ut at jeg også kunne stå opp midt på natten i dag for å se på månen. Det er vel ikke bedre avslutninger på fine helger? Til min skuffelse var det overskyet, så jeg så lite til super blod månen. Heldigvis fikk jeg se den noen minutter rett før 5, men fikk ikke noen gode bilder. Da tok jeg heller et bilde av Cannes, det er jo nesten like bra.

Håper dere også hadde en fin helg!

Cannes by night

Kommenter her!

