Leppeskrubb

Nå på høsten får jeg alltid utrolig tørre lepper, og uansett hvor mye leppepomade jeg bruker klarer jeg ikke å holde dem myke. Jeg tenkte at jeg kanskje kan begynne å forebygge leppene mine slik at de holder seg myke lengre. Derfor lagde jeg meg en søt liten leppeskrubb. Jeg har gjennom sommeren spart opp små glass som er perfekte til slike ting som dette, og var glad da jeg fikk bruke dem til noe.

Jeg lagde to stk siden jeg først var i gang og ga bort den ene, derfor er bildene fra en dobbel porsjon.

LeppeskrubbLag din egen skrubb med

  • 1 ss sukker
  • 1 ss honning
  • 1 ts olivenolje
  • Valgfritt:
    • 1 ts vaselin
    • Noen dråper kondittorfarge

1. Bland først sammen sukkeret og honningen.

2. Når dette er godt blandet kan du røre inn olivenoljen

Leppeskrubb

3. Hvis du har ekstra tørre lepper anbefaler jeg at du rører inn litt vaselin.

4. Og syns du den gule blandingen blir litt kjedelig så kan du røre inn litt konditorfarge. Jeg brukte rød i denne blandingen.

Leppeskrubb   Leppeskrubb

Så er det bare å ta skrubben over i det du vil oppbevare den i.

Bruk den på kvelden før du legger deg, skrubb den forsiktig over leppene og skyld deretter av med vann. For best resultat bruk en god leppepomade etterpå og bruk skrubben to ganger i uka.

Jeg hentet denne oppskriften fra hercampus.

Leppeskrubb

One thought on “Leppeskrubb

Kommenter her!

