Frosne yoghurt blåbær

Etter at jeg kom ned til varmen ved den franske rivieraen har jeg ikke hatt like mye lyst på søte ting som jeg har pleid å ha. I tillegg til at vi her spiser middag mye senere enn jeg er vandt med hjemme i Norge, så har jeg nå søkt litt etter gode og sunne alternativer til ettermiddags snacksen. Jeg er glad veldig glad i bær, og enn så lenge har vi ett godt utvalg av ferske bær og grønsaker. Med bare de to ingrediensene, yoghurt og en type bær, kan du få til flere smaker og varianter.

Frosne yoghurt blåbærDe første bitene jeg lagde var med smakfulle blåbær og skogsbær yoghurt. Jeg valgte å bruke gresk yoghurt for å få mer smak i bitene, og samtidig slippe at de ble for søte.

For å lage dem selv trenger du

  • Blåbær
  • Yoghurt

1) Begynn med å vaske blåbærene. Tørk dem lett når du er ferdig.

2) Dypp blåbærene i yoghurten. Jeg fant ut at det letteste var å dyppe ett og ett, da jeg prøvde med flere ble det fort søl.
Frosne yoghurt blåbær   Frosne yoghurt blåbær

3) Når alle er ferdig dyppet setter de dem i fryseren.

4) Etter 2-3 timer skal de være fryste. Da kan du velge å dyppe de en gang til og fryse de med på ny, Yoghurt laget blir da tykkere. Er du fornøyd med yoghurtlaget som det er, så kan du legge blåbærene over i en frysepose så de er klar når du vil ha en liten snacks. Eller nyt de med en gang.

Frosne yoghurt blåbær  Frosne yoghurt blåbær

Jeg har funnet ideen hos Family fresh meals.

Ha en fin høst helg ❤

Kommenter her!

