Malte fliseklemmer

Fliseklemmer, eller lus om du er an av de som kaller de det, er noe jeg bruker mye i mitt hår. Selv om jeg som oftest vil at de skal synke fint inn i håret mitt og ikke vises, kan de også brukes til pynt i håret. Siden jeg har mørkt hår, og ikke vil bruke de lyse klemmene kom jeg frem til at jeg kan male de i den fargen jeg vil ha dem i. Malte fliseklemmerOg når du er like glad i neglelakker som meg, så står det ikke på mangel av farger å velge mellom. Jeg valgte en av mine røde farger fordi jeg tenkte de ville passe godt inn i håret mitt, og rosa bare fordi jeg liker rosa.

For å lage de selv trenger du

  • Fliseklemmer
  • Neglelakk
  • Papir til å feste klemmene på

1. Start med å feste klemmene på et papir, eller en papplate. Det viktigste er at de sitter godt og ikke sklir når du skal begynne å male på dem.

Malte fliseklemmer

2. Begynn å male over klemmene. Fargen kommer best frem hvis du tar noen få strøk, og de vil da også holde seg lengre.

Malte fliseklemmer

3. For å finne ut om de er tørre så kan du ta lett på dem i enden. Jeg tok litt hårspray på dem til slutt for å få fargen litt mattere, og jeg ville prøve å unngå at lakken falt av så lett.

De røde passet perfekt med mitt hår, akkurat slikt jeg håpte. De pyntet mye mer opp en fliseklemmer ellers gjør, så jeg ble veldig fornøyd med resultatet. Fliseklemmene mine kommer fra nå av til å få seg litt farger, jeg må bare finne dem først. Inspirasjon har jeg hentet fra Hopeful Honey.

Malte fliseklemmer

Kommenter her!

