City Sightseeing

AntibesNå er Julie sitt besøk her nesten over, og vi har ikke vært i leiligheten og kjedet oss. Den franske rivieraen viste seg fra sin beste side, og på torsdag var det så fint at vi fikk oss noen solide timer i solen. Jeg har nå spist min første is på stranden, siden jeg ikke pleier å ta med meg penger når jeg går ned dit. Vi fikk også tatt oss et bad, og jeg trooor kanskje det er det siste for året. Det var litt kald, men ble ok etter en liten stund.

På kvelden fikk vi vist frem Antibes. Vi gikk en fin tur i den gamle delen, så på bygninger, gater og blomster. Vi stoppet for å ta oss en aperitiff i god fransk stil, og det skulle ikke så mye mer til før stemningen var topp.

Etter litt leting fant vi også en restaurant alle var fornøyde med, og vi spanderte på oss to retter og noe godt å drikke. Vi ble sittende her en god stund før vi tok turen hjemover.


Antibes
Antibes

På fredag fikk vi med oss Hans på en kjøretur opp i fjellene. Vi dro opp for å se på den lille byen Tourette sur Loup. Det ble litt roting med å komme oss opp, men etter noen usvinger så gikk det fint. Byen så litt stengt ut for sesongen, eller så var vi der bare på feil tid av dagen. Det var også litt kaldt oppe i fjellet, men vi hadde med oss ekstra klær. Det ble litt vandring i de små gatene, de var koselige og flott pyntet med mange blomster.

Vi tok oss en lunsj her før vi kjørte videre.

tourette sur loup

tourette sur loup

Vi stoppet på toppen av fjellet for å ta litt bilder før vi dro hjem igjen.

tourette sur loup

Kommenter her!

