Søndagsutflukt

På søndag dro jeg og Julie inn til en av øyene utenfor Cannes. Vi dro til øya Sainte Marguerite, en av de Lérins øyene. Dagen begynte perfekt, vi hadde sol og togene gikk. I tillegg skulle vi kjøre båt ut, jeg tror kanskje jeg var mest spent på å kjøre båt!

Sainte Marguerite   Sainte Marguerite

Ute på øya var atmosfæren med en gang en annen enn inne i byen. Her var alt stille og rolig, vi kunne senke skuldrene og bare la oss selv slappe av. Selv om det var en del mennesker på båten, virket det ikke som det var mange mennesker på øya når vi kom i land og sprede oss rundt.

Sainte Marguerite   Sainte Marguerite

Øyen består av et stort naturreservat, og et fort/gammelt fengsel, så det var mye skog og natur. Vi gikk rundt øya via sjølinjen, og fikk se mye av naturen som fikk vokse fritt. Jeg tror i besøkte den rundt en av de siste bra helgene, mye var preget av høst. Og, det er ikke en like fin høst som i Norge, her blir alt bare brunt. Jeg er glad vi dro når vi dro, for vis ikke tror jeg at jeg hadde ventet til våren igjen før jeg tok turen.

Vi tok oss også et besøk inn i det gamle fengselet og museet som tilhørte. Vi forsto ikke så mye av det, siden alt står på fransk, og ingen av oss hadde lest oss opp om stedet på forhånd. Det ble litt mer interessant da jeg kom hjem og fikk lest litt om fortet på nett.

Sainte Marguerite

For meg var det akkurat en slik søndag jeg trengte. En rolig dag der jeg fikk beveget meg litt rundt ute borte fra by støy og støv. Takk for turen Julie, vi tar oss en tur tilbake når du besøker oss igjen!

Sainte Marguerite

Kommenter her!

