Avokado Quesadilla

Quesadilla er noe jeg kan spise mye av, de er lette å lage og du kan ha i det du ønsker selv. Denne gangen prøvde jeg meg på quesadilla med avokado i. Selv syns jeg gjerne det kunne vært litt kylling i de også, men vi skulle ha vegetarmandag så da ble det uten. Jeg kunne også ha brukt mer krydder i enn det jeg gjorde denne gangen, men jeg liker maten min litt sterkere enn Mari, så da tok jeg ikke i så mye. De ble likevel gode til slutt, og det greie med dem er at du kan lage din egen vri på dem slik at de blir akkurat slik du ønsker dem.

Avokado Quesadilla Disse passer perfekt til din vegetar dag, noe som anbefales å ha 🙂

For å lage en guesadilla trenger du:

  • 1/2 avokado
  • 1 liten roma tomat
  • 1/2 vårløk (Vi fant det ikke i butikken her i Frankrike, så vi droppet denne)
  • Krydder som du liker
  • Hvis du vil, Salsa
  • Ost
  • 1 stor tortilla

1. Smash en halv avokado over halve tortillaen

2. Strø over krydderet du har valgt
Avokado Quesadilla    Avokado Quesadilla

3. Hakk opp tomaten og ha den over. Ha også over litt salsa om du vil ha det på, dette kan lage litt søl så du kan også velge å ha salsa ved siden av etterpå.

4. Strø til slutt over ost. Brett tortillaen i to og stek lett i en tør panne til den er gylden på begge sider, og osten er smeltet. Jeg pleier å steke de på lett varme.

Avokado Quesadilla    Avokado Quesadilla

Jeg har hentet inspirasjonen fra The garden grazer.

Ha en flott helg!

Avokado Quesadilla

Kommenter her!

