Kiwi fjesskrubb

Jeg er ganske forsiktig med hva jeg bruker på kroppen, og liker aller best å bruke ting jeg har laget selv for da vet jeg hva som er i. Jeg har allerede lagt ut en oppskrift på en bodyskrubb og en leppeskrubb som jeg bruker. Denne gangen er det en skrubb til fjeset jeg har prøvd meg på.

Alle skrubbene jeg bruker bruker jeg for en grunn, og det avhenger veldig av hvordan huden og kroppen min er på tidspunktet jeg lager og bruker skrubbene. Kiwi fjesskrubbDenne kiwiskrubben hjelper å rense og lyse opp huden i ansiktet. Siden det begynner å bli vinter her nå, valgte jeg å lage meg en skrubb som inneholder oliven olje som vil gi ansiktet mitt ekstra fuktighet. Hvis du vil bruke en annen olje, så gjør du det.

For å lage selv så trenger du

  • 100g sukker
  • 1-2 ss olivenolje
  • 2 kiwier

1. Del kiwiene i to og ta ut den hvite kjernen

2. Mix alle tre ingrediensene i en bolle

3. Ha over i det du vil oppbevare skrubben i.
Kiwi fjesskrubb   Kiwi fjesskrubb

Skrubb skrubben lett inn i ansiktet og la den virke i noen minutter. Skyll den godt av igjen. Siden dette er en skrubb for ansiktet brukte jeg fint sukker for å ikke skrape opp ansiktet mitt, og den vil derfor føles lettere enn andre skrubber. På tross av dette etterlater den ansiktet mykt og godt.

Jeg har funnet denne oppskriften på My little beauty corner.

Kommenter her!

