Frosne yoghurt jordbær

Jordbær er en av mine store favoritter. Jeg var redd for at jordbærene her ikke skulle være gode siden de norske er de beste. Heldigvis fant jeg ut at jordbærene her er gode de også. Sammen med yoghurt ble dette en god snacks som jeg nå har spist litt etter skolen, definitivt verdt å prøve.

Frosne yoghurt jordbærFor å lage disse selv trenger du

  • Jordbær
  • Yoghurt

1) Start med å vaske jordbærene. Du kan bruke jordbærene hele, eller delt i to. Jeg ville ikke ha for store biter, så jeg delte dem i to.

2) Begynn å dyppe jordbærene i yoghurt. Sett dem i fryseren når alle jordbærene er klare.
Frosne yoghurt jordbær   Frosne yoghurt jordbær

3) Etter 2-3 timer kan du ta dem ut igjen. Du kan nå velge å dyppe jordbærene i ett nytt lag med yoghurt. Jeg har to lag på mine. Gjenta til du har den tykkelsen på yoghurten som du ønsker.

4) Når jordbærene er ferdige kan du legge de i en pose og legg dem i fryseren til du er klar for å spise dem.

Frosne yoghurt jordbær   Frosne yoghurt jordbær

Jeg har enda ikke prøvd å ta med disse på skolen, men jeg ser for meg at de er perfekt som en snacks før lunsjen. Inspirasjon har jeg hentet fra Glamour health.

Ha en fin helg!

Kommenter her!

