Sjokoladefluff

Etter å ha laget oreo iskaken jeg lagde for en stund tilbake siden trengte jeg en oppskrift som skulle bruke eggehvitene jeg hadde igjen. Jeg kom helt tilfeldig over denne gode desserten på VG, og fant ut jeg måtte prøve den ut. SjokoladefluffDette er et sunnere alternativ til kveldskosen nå når vinteren nærmer seg med stormskritt. De er lette å lage, og kan spises med en gang de er ferdige. Altså er de gode om du plutselig får lyst på noe godt.

For å lage to porsjoner behøver du

  • 4 eggehviter
  • 4-6 ts kakaopulver
  • 2-4 ts valgfri søtning (sukrin, natreen eller sukker)

1. Pisk eggehvitene til de er stive
Sjokoladefluff

2. Bland inn kakaoen og søtning.

Sjokoladefluff   Sjokoladefluff

SjokoladefluffDisse er superraske og lage og de skal serveres med en gang. Jeg hadde de litt i kjøleskapet, men da ble de vannet i bunnen og var da ikke så god i bunnen. Sett bort fra det var de utrolig gode!

Oppskriften er hentet fra vektklubben til VG.

Kommenter her!

