Sjokoladedip

Jeg er veldig glad i å ha besøk, og syns da det er ekstra kjekt å ha noe å servere når det kommer gjester. En dag tidligere i høst hadde jeg ikke tid til å stelle i stand noe voldsomt til jeg skulle ha noen gjester. Da gikk jeg heller til innkjøp av frukt og bær og bestemte meg for å bare lage en dip.

 SjokoladedipJeg lagde hele oppskriften, og hadde mye igjen. Så neste gang tenker jeg at jeg bare vil lage halvparten. Det var utrolig god, og sammen med frukt og bær gir den en helt herlig og fersk smak. Denne er absolutt vært ett forsøk!

For å lage selv trenger du

  • 2,5 dl kremfløte
  • 2,5 dl siktet melis
  • 1 pakke med naturell kremost
  • 0,83 dl kakao pulver
  • 1 ts vanilje ekstrakt

1. Start med å piske opp fløten til krem sammen med 2 ss melis. Pisk til du får nesten stive topper og sett den til sides.

2. I en annen bolle blander du kremosten, 0,62dl melis, kakao pulver og vanilje ekstrakt til det blir en glatt blanding.

3. Bland inn fløteblandingen og resten av melisen, sett kaldt til den skal serveres.

Sjokoladedip   Sjokoladedip

Denne dippen er perfekt til frukt og bær, så server den med det du liket best selv. Et forslag er jordbær, banan eller bringebær. Her forsvant i alle fall jordbærene fort.

Inspirasjon har jeg hentet fra Cooking Classy.

Sjokoladedip

Kommenter her!

