Tantes Pastasalat

I fjor 17.mai skulle jeg på frokost med klassen, og siden ingen av oss hadde alt for mye tid på den tiden rett før eksamener valgte vi å at alle skulle ta med seg litt hver. På denne måten skulle både tilberedning og penger deles over flere enn bare de som hadde frokosten hjemme hos seg. Først hadde jeg tenkt til å lage en iskake jeg ikke hadde prøvd før, men fra lesesalen så jeg timene svinne hen for å få tid til å lage den. Heldig vis kom jeg på at jeg kunne spør tanten min om jeg kunne få oppskriften til hennes pastasalat, for den er rask og lage og veldig god.

Til nyttår i år var jeg på grilling hos noen i den nye klassen min her i Frankrike, og siden jeg ikke ville komme uten noen ting sa jeg at jeg kunne lage en pastasalat til kvelden. Igjen smelte jeg sammen pastasalaten til tante, og den ble en stor suksess sammen med grillmaten. Absolutt å anbefale om du vil lage noe lett eller har litt dårlig tid.

For å lage den selv trenger du:Tante Grys Pastasalat

  • Pasta skruer
  • 1 boks med skinke
  • 1 paprika
  • 1 boks med mais
  • 1 løk
  • 1 pose majones
  • Nesten en boks med rømme
  • Litt salt
  • Litt pepper
  • Litt hvitløkkrydder

1. Begynn med å blande sammen like mye rømme og majones. Jeg pleier å bruke en pose majones og måle opp like mye rømme.

2. Kutt opp paprikaen, løken og skinken. Bland dette og maisen inn i rømme blandingen.

3. Bland inn litt ferdig kokte pasta skruer. Du bestemmer selv hvor mye du vil ha i.

4. Smak til med krydder helt til slutt.

La den stå i kjøleskapet til den skal serveres. Jeg håper den smaker hvis du prøver å lage den, noe du burde gjøre spesielt til grillmaten i sommer!

God helg ❤

 

One thought on “Tantes Pastasalat

Kommenter her!

