Oreo og marshmallow barer

Rundt Halloween lagde jeg noen flaggermus pops, og etter det hadde jeg mange marshmallows igjen. Jeg er ikke en fan av å spise marshmallows alene, så jeg måtte finne ut av noe å gjøre med de. I tillegg hadde jeg lyst på noe som jeg kunne ta med på skolen som en liten snacks i de små pausene vi har. Da endte jeg opp med disse oreo og marshmallows barene. Oreo og marshmallow barerDe ble veldig gode, men mektige så det var ikke mange jeg kunne spise om gangen. Kanskje til det beste!

For å lage de ca 9 barer trenger du:

  • 450 g Oreo kjeks
  • 1,3 l Marshmallows
  • 4 ss Smør

1. Kjør oreokjeksene i en kjøkkenmaskin til alle kjeksene er helt knuste

2. Smelt marshmallowene og smør i mikrobølgeovnen til marshmallowene er blitt blåst opp, ca 1 – 2 min. Følg nøye med!

3. Ha de smeltede marshmallowene i oreoblandingen og bland alt godt sammen. Legg blandingen flatt i en 20×20 form, og la den hvile i minst 10 minutter.

Etter dette kan du ta alt ut av formen og dele opp i barer, og nyt.
Mye av dette kan fort bli litt klissete, men det letteste er å bruke store boller, og gjøre litt etter litt. Pass på å ha marshmallowsene i noe som du kan ha i mikrobølgeovnen, altså ikke noe av metall.

God helg!

Oreo og marshmallow barer

Oppskriften har jeg hentet fra Picky Palate.

Kommenter her!

