Kanel i svingen pannekaker

Det er ingen hemmelighet at jeg er glad i pannekaker, og nå i det siste har jeg begynt å prøve meg på andre varianter enn den vanlige middags pannekaken. Selv om den vanlige middags pannekaken alltid er en slager.

Jeg kom over disse søte kanel i svingen pannekakene på Recipe Girl og fant ut at jeg bare måtte prøve dem. Siden det var pannekakene jeg ville ha lagde jeg ikke melisblandingen som var på Recipe Girl, men jeg tror den er kunne vært utrolig god til.

Til denne oppskriften kan du også bruke en pannekake oppskrift som du selv foretrekker.

For å lage Kanel fyllet trenger du:Kanel i svingen pannekaker

  • 4 ss smeltet smør
  • 60 dl + 2 ss brunt sukker
  • 1/2 ss kanel

For å lage pannekakene trenger du:

  • 250 dl hvetemel
  • 2 ts bakepulver
  • 1/2ts salt
  • 250 dl melk
  • 1 stort egg
  • 1 ss olje

Først lager du kanelblandingen

1. Bland sammen alle ingrediensene og ha alt i en plastikk pose.

2. Sett til sides og la alt sette seg. Sett den gjerne i kjøleskapet litt for at den skal få rett konsistens, da skal den være tannkrem lignende.

Kanel i svingen pannekaker

 

Etter at kanelblandingen er laget så kan du lage pannekakene på vanlig måte.

Under kommer oppskriften til hvordan du skal steke pannekakene, les nøye før du begynner å steke.

1. Varm en stor, nonstick panne på medium varme, spray med nonstick spray eller bruk litt smør.

2. Ta litt røre i pannen slik at du lager en pannekake som er ca 10cm i diameter.

3. Sett ned varmen litt. Kutt et lite hull i posen med kanelblandingen.

4. Når pannekaken begynner å boble kan du ha over fyllet i en spiral, begynn i midten og pass på å ikke komme for nær kanten av pannekaken.

Kanel i svingen pannekaker

5. Stek den i 2 til 3 minutter, eller til boblene begynner å sprekke. Snu den med en stor stekespade og stek i 2 til 3 minutter til.

6. Tørk av stekepannen med papir før du begynner på neste pannekake.

Kanel i svingen pannekaker

Jeg håper de faller i smak, det gjorde de i alle fall her!

God helg ❤

 

Kommenter her!

