Denne tiden av semesteret

Det er denne tiden av semesteret igjen, tiden for å vise hva du skal ha lært, den flotteste eksamensperioden. Siden jul har jeg hatt 40+++ timers ukene mine, og det begynner å ta på kjenner jeg. Av en eller annen grunn kjenner jeg angsten mye sterkere i år, og det begynner å sette sine små spor nå. Det er ikke så mye mer enn hva jeg er vandt med, for to av fagene mine er allerede ferdige og da har jeg bare 5 igjen. Ne som egentlig er hva jeg er vandt med.

I tillegg er jeg ferdig med en del av vurderingene allerede, siden vi her har vurderinger underveis også og ikke bare en 100% eksamen. Men likevel er nervene mine mer i høyspenn nå enn noen andre ganger. Jeg prøver å ta meg tid til å slappe litt av, jeg går hjem litt tidligere så jeg får med meg solnedgangen fra stranda.

Juan les pins

Jeg har vært mer aktiv enn jeg pleier. Denne måneden har jeg vært ute å løpt nesten annen hver dag, og de dagene jeg har gått glipp av har blitt yoga dager i stede. Forrige uke var det fullmåne, og det var helt fantastisk å løpe ute.

Måneskinn

Men den ekle eksamenfølelsen klarer jeg ikke å løpe fra. Jeg tror det har noe med at eksamenene her ikke er anonyme. Jeg er så vandt til å bare være et nummer i mengden, hva jeg skriver ned kan ikke direkte kobles opp til meg. Jeg tror jeg legger mer press på meg selv nå som jeg må «være meg selv» på eksamen og ikke bare et nummer. Det skal bli så godt med ferie nå, bare 2,5 uker igjen!

Kommenter her!

