Sjokolade pretzel biter

Jeg har lenge hatt lyst til å prøve disse søte sjokolade bitene, og har lett og lett etter en pakke med Hershey’s chocolate kisses. Jeg fikk endelig tak i dem da Susie reiste til USA, siden hun fant dem og kjøpte dem til meg. Så da jeg var hjemme i jul fikk jeg dem fra henne. Jeg sparte dem til jeg kom ned til Frankrike igjen, og lagde de like gjerne som en liten nyttårs snacks.

Det er bare å lage flere, for når du først begynner å spise de vil du bare ha flere. De var veldig gode og en passe blanding av søtt og salt!

Sjokolade pretzel biterFor å lage de selv trenger du

  • 1 pose med små salt kringler
  • 1 pose med Hershey’s kisses
  • M&Ms

1. Sett oven til 140 grader

2. Legg kringlene ut over bakepapir, lag så mange du ønsker, men pass på at du har nok Hershey’s kisses.

3. Sett en sjokolade bit på hver kringle.

Sjokolade pretzel biter

4. Stek de i 3 minutter. Sjokoladen er smeltet selv om den fremdeles står, du kan se på måten den skinner litt mer på nå eller med å kjenne på de.

Sjokolade pretzel biter

5. Når de er ute av oven press en M&M i hver bit. Hvis du går tom for M&Ms kan du bare bruke en kringle på toppen og lage en sandwich.

6. Sett de i kjøleskapet i 10-15 min slik at sjokoladen får stivne igjen.

Sjokolade pretzel biter

Oppskriften har jeg hentet fra Spoon University.

Kommenter her!

