Kylling og Avokado burritoer

Når det er eksamensperiode leter jeg ofte etter middager som er raske å lage, sunne og er godt som lunsj mat dagen(e) etter. Alt for ofte er det lett å kjøpe noe ferdig når jeg kommer hjem sent, og i en lengre periode er det ikke bra. Jeg kom over denne oppskriften for noen enkle kylling burritoer. Det som tar lengst tid er å steke opp kyllingen, men du kan fint bruke salat kylling som du får kjøpt ferdig. Selv er jeg ikke så glad i salat kyllingen og velger heller å steke kyllingfileter. Etter at kyllingen er stekt bruker du maks 15 minutter før du har mat.

De passet også bra til lunsj dagen etter, jeg varmet de bare litt i mikroen. Du kan også fryse de ned, både ustekte og stekte, det er noe jeg skal begynne å gjøre. Da vil jeg ha rask hjemmelaget ferdig mat!

Kylling og Avokado burritoerFor å lage 4 burritoer trenger du

  • 5 dl oppkuttet, stekt kylling
  • 1,25 dl ost
  • 1 avokado
  • 4 store tortilla lefser
  • 1 ss olje

1. Del avokadoen opp i terninger

2. Bland sammen kylling, ost og avokado bitene

3. Fordel en fjerdedel av blandingen utover en av lefsene og rull den sammen. Gjør det samme med de tre resterende lefsene.

Kylling og Avokado burritoer

4. Ha 1 ss olje i en oppvarmet stekepanne. Plasser alle de fire burritoene i pannen og stek de på den ene siden i 2 min på medium varme. Flipp de og stek de på den andre siden i noen minutter til de blir gylne.

Server og spis de mens de er varme. Alternativt kan du fryse de ned, både stekte eller ustekte, de vil da holde seg i 3 måneder og er perfekte til late dager.

Det gikk utrolig raskt å lage disse, og lett var det og. Jeg ble mett på to stykker, og hadde de med meg som lunsj på skolen dagen etter. Det gikk helt fint å spise de som rester dagen etter, men jeg tror ikke jeg ville hatt de som rester flere dager.

Oppskriften har jeg hentet fra Gimme Delicious.

Nå er det siste innspurt av semesteret, siste helgen på skolen! Ha en fin helg ❤

Kommenter her!

