Chocolate chip banan muffins

Jeg har vært utrolig godtesyk de siste ukene, jeg pleier alltid å være det i eksamensperioden. På grunn av dette prøver jeg å finne alternativer til å spise snop, så jeg har spist en del klementiner den siste måneden. Tørket frukt er også en god kandidat som jeg har med meg på lesesal.

Men, av og til er det bare litt sjokolade som kan hjelpe. Jeg kom over disse bananmuffinsene med sjokolade og tenkte jeg kunne prøve de. Egentlig er jeg ikke så veldig glad i banan, men har alltid likt banan kaken som mamma lager, så da kanskje disse kunne være like gode.

De smaker litt banan, men ikke for mye. Jeg brukte bare to bananer, av den grunn at jeg ikke liker dem så godt, men liker du banan vil jeg si kjør på og bruk tre. Muffinsene falt i alle fall i smak hos meg, og jeg gikk å gomlet på dem i noen få dager.

For å lage ca 20 stk trenger du

  • Chocolate chip banan muffins 12,5 dl sukker
  • 5 dl mel
  • 1 ts bakepulver
  • 1 ts vaniljeessens
  • 3 ss rømme
  • 2 egg
  • 115 g smør, romtemperert
  • 2 eller 3 modne bananer
  • 1,8 dl sjokolade biter

1. Bland alle ingrediensene sammen til du har en litt seig røre. Spar litt av sjokoladen til å strø over muffinsene før du steker de.

Chocolate chip banan muffins 2

2. Hell over i muffin former, fyll 2/3 an formene. Jeg brukte 20 middel store former. Strø resten an sjokoladen over dem før du setter de inn i ovnen.

Chocolate chip banan muffins 3

Chocolate chip banan muffins 43. Stek de i ovnen på 180 grader i 20 minutter til muffinsene er gylne.

De er best å servere mens de ennå er litt varme, og sjokoladen enda er litt smeltet. Jeg har ikke prøvd å fryse de, men er sikker på at de er like gode om du vil fryse de ned og ha dem til senere. Selv tok jeg de med på skolen en dag jeg hadde gruppe fremføring og delte de ut til gruppen min.

Ha en fin helg! ❤

Oppskriften har jeg funnet på Designed Decor.

Kommenter her!

