Bringebær sorbet

Siden nyttår har jeg vært ganske flink å komme meg ut på løpeturer på kveldene. De siste to ukene falt det litt sammen igjen siden jeg brukte mesteparten av dagen min på skolen, men nå skal jeg starte opp igjen!

Etter at jeg er ferdig å løpe er det alltid godt med noe søtt, og siden jeg har vært flink å trene vil jeg gjerne fremdeles være flink og få i meg noe sunt. Da er noe av det beste en god og kald hjemmelaget sorbet is med masse deilige bær i. Den her er blitt en rask favoritt, den er god, lett å lage og det hele tar bare 5 minutter. Bringebær sorbet 1Isen passer også veldig bra som en vanlig dessert, og du kan lage den mens gjestene venter, alt du trenger å gjøre er å sette på blenderen.

For å lage 2 porsjoner trenger du:

  • 5 dl frosne bringebær eller jordbær
  • 1 ss honning (jeg tar gjerne i 2 for å få den litt søtere)
  • 1 beger (~30g) naturell yoghurt
  • 1 ts fersk sitron juice

1. Bland alle ingrediensene i en blender og kjør i ca 5 minutter til du får en kremet blanding.

2. Server med en gang eller ha i en boks til å fryse ned. Du kan ha sorbeten i fryseren opp til en måned.

Jeg håper den faller i smak. Ha en fin helg!

Bringebær sorbet 4

Kommenter her!

