Snickerdoodle Mikro kake

Av og til er det ikke nok tid til å bake en hel kake, men du har så lyst på et lite stykke uansett. Å lage en hel kake til deg selv er ikke det helt optimale, men det lille stykket frister ganske mye.

I dag hadde jeg utrolig lyst på kake, men hadde ikke lyst til å bruke mye tid på å lage en hel en. Derfor prøvde jeg meg på en micro kake. Jeg har prøvd flere før, men aldri helt fått det til. Ikke vet jeg hvorfor jeg trodde det skulle gå i dag, men jeg hadde så lyst på kake at jeg ville prøve likevel. Gledelig ble den bra, og jeg bestemte meg for å dele den med dere.

Nå som jeg har fått det till, kanskje det neste jeg skal prøve er en micro brownie.

Snickerdoodle Mikro kake 1For å lage en kopp med kake trenger du

  • 0,6 dl + 2 ss mel
  • 2 ss sukker
  • 1/4 ts bakepulver
  • 1/4 ts kanel
  • 0,6 dl melk
  • 2 ss smeltet smør
  • 1/2 ts vaniljeekstrakt
  • 1 ss sukker og 1/4 ts kanel for topping

1. I en bolle, bland sammen mel, sukker, bakepulver og kanel til alt er godt blandet sammen.

2. Bland inn melk, smeltet smør og vanilje til du har en jevn røre.

3. Bruk en kopp som rommer ca. 4 dl eller mer, og pass på at du kan ha den i mikrobølgeovnen. Det er også viktig at den har rette kanter.

4. Ha røren over i koppen og topp med sukker og kanel. Eventuelt kan du legge røren lagvis med sukker og kanel i mellom, og avslutt med sukker og kanel.

Snickerdoodle Mikro kake 4

5. Ha koppen i mikrobølgeovnen på full varme i 1 til 1,5 min. La den kjøle seg litt ned før du serverer den.

Siden mikroer er forskjellige, er du sikkert nødt til å prøve deg litt frem før du finner ut hvor lenge du vil ha kaken i mikroen. Jeg vil anbefale at du har en asjett under koppen de første gangene du prøver, det er lettere å rydde da om kaken renner over kanten på koppen. Snickerdoodle Mikro kake 5For at kaken skal bli gjennomstekt, og jevn er det viktig at du bruker en kopp med rette kanter.

Hvordan ble den?

God helg ❤

Oppskrivten er funnet på Five heart Home.

Kommenter her!

