Salte karamellbiter

I dag hadde jeg lyst på noe godt da jeg kom hjem fra skolen etter å ha vært i møter hele dagen. Jeg driver nå å planlegger en utenlandstur for av mine medstudenter, og det å planlegge en tur for 80 personer tar på. Heldigvis er gruppen som arbeider med turen utrolig flinke, og så langt har det gått så og så smerte fritt for seg. Vi får se om en måned hvordan det gikk!

Men, tilbake til søtsakene. Før har jeg lagd M&M biter, noe som definitivt falt i smak. Så i dag da jeg hadde lyst på noe søtt, men ikke fult så søtt, noe salt, men ikke fult så salt, tenkte jeg at jeg kunne prøve meg på noen salte karamell biter. De er nesten hel like som M&M bitene, bare litt større og har mer karamell på seg.

Salte karamell biter 1Jeg lagde bare 9 stk, men det er mer enn nok for meg! Flesteparten ligger godt nedgjemt i en boks i kjøleskapet.

For å lage 9 biter trenger du

  • 200 g sjokolade
  • 27 salte kringler
  • Smeltet karamell
  • Hav salt

1. Begynn med å smelte sjokoladen på lav varme

2. Bruk en skje til å lage passe store rundinger ut av sjokoladen. Pass på at de er passe tykke slik at alt det andre vil feste seg på.

Salte karamell biter 23. Trykk forsiktig i tre kringler, slik at de overlapper hverandre litt.

4. Ha over smeltet karamell og topp med hav salt.

5. Sett kjølig til sjokoladen og karamellen har stivnet.

De bør oppbevares i en boks på et kaldt sted hvis du ikke faller for fristelsen til å spise alle med en gang! Uansett kommer de til å bli en vinner som fredags snacksen nå, og de tar bare 10min å lage.Salte karamell biter 5

God Helg ❤

Oppskriften er hentet fra oh, sweet basil.

Kommenter her!

