Kylling og pasta Ranch salat

I forrige uke trengte jeg no nytt til middag. Jeg trengte noen nye smaker, og jeg hadde en kylling jeg måtte bruke. Jeg fant en oppskrift på en amerikansk ranch salat. Det eneste problemet med denne retten var at det er vanskelig å finne det krydderet som skal i her i Frankrike. Den beste løsningen ble da å lage krydderet selv. Derfor ble det litt mer å gjøre enn jeg først tenkte, men nå har jeg mer igjen av krydderet slik at det går lettere neste gang jeg skal lage denne «salaten».

Til 4 porsjoner trenger duKylling og pasta Ranch salat 1

  • 500 g pasta skruer
  • 6 strimler med bacon
  • 2 ss mel
  • 2 ss med ranch seasoning mix
  • 5 dl melk
  • 1 ss smør
  • Salt og pepper
  • 2 kylling fileter
  • 2,5 dl ost

1. Begynn med å koke opp pasta, sett den til sides når den er ferdig

2. Samtidig som du koker pastaen kan du begynne å kutte bacon strimlene i biter og steke dem. Baconet settes også til sides når det er klart, la 1 ss av bacon fettet være igjen i pannen.

Kylling og pasta Ranch salat 2

3. Tilsett 1 s smør i pannen og stek kylling bitene

4. Ha krydderet og mel over kyllingen før du tilsetter melken. Rør til du får en tykk røre.

Kylling og pasta Ranch salat 3

5. Tilsett osten og halvparten av bacon bitene, rør til osten er smeltet

6. Tilslutt blander du sammen kylling sausen og pastaen, smak til med salt og pepper.

Kylling og pasta Ranch salat 4

7. De siste bacon bitene har du over før du serverer.Kylling og pasta Ranch salat 5
Jeg håper den faller i smak, og at middagen blir bra! Oppskriften har jeg funnet hos crafty morning.

Ha en flott helg ❤

Kommenter her!

