Ranch seasoning mix

Til middag en dag hadde jeg tenkt å lage en kylling og pasta ranch salat, men klarte ikke å finne ranch seasoning mix noen plass. Derfor bestemte jeg meg for å lage en blanding av det selv og ha det i en krukke til senere bruk. Jeg hadde 3 ganger så mye av det som står i oppskrivten fordi jeg ville ha litt ekstra liggende hjemme. Hvis du ikke vil ha noe ekstra, så tilsvarer 2 ss ranch mix halvparten av denne oppskriften.

Selv har jeg ikke smakt den butikk kjøpte ranch mixen, så jeg kan ikke si hvor nær denne oppskriften er, men jeg ble ganske fornøyd med salaten jeg brukte den i!

For å lage selv trenger duRanch seasoning mix 1

  • 2 ts tørket persille
  • 1,5 ts pepper
  • 2 ts salt
  • 1 ts hvitløkpulver
  • 0,5 ts løkpulver
  • 1/4 ts tørket timian

1. Bland alt sammen i en skål.

2. Ha over i det du vil oppholde krydderet i.Ranch seasoning mix 4

Tips:

For å lage dressing blander du sammen 2 ss av ranch mixen, 2,5 dl majones og 2,5 dl skummet kulturmelk.

For å lage dip blander du sammen 2 ss av ranch mixen med 8,75 dl rømme og 1,25 dl skummet kulturmelk.

2 ss kan brukes i stede for en pakke ranch dressing mix.

Oppskriften har jeg hentet fra AllRecipes.

En kommentar om “Ranch seasoning mix

Kommenter her!

