St. Patrick’s day og påske

For første gang har jeg fått feiret st. Patrick’s day. Ikke at det har vært noe stort å gå glipp av, for hjemme er det jo ikke noe stort. For meg har dette alltid bare vært en dag jeg har hørt om gjennom tv-serier og film. Så det var litt ekstra morsomt å gå ut på torsdag for å høre på live musikk og drikke grønn øl. Og jeg skal si det, grønn øl er like godt som det ser ut som. Jeg trenger ikke så mange flere av de, men nå har jeg prøvd, i tillegg fikk jeg meg en fantastisk fin hatt!

I helgen begynte også påsken. Her feires den ikke på samme måten som hjemme, så vi har ikke noe fri. Eller 2.påskedag er skolefri, men utenom det virker det ikke som noe annet er annerledes fra vanlige dager. Alle butikkene skal være åpne og alt foregår som før. Det er litt rart å ikke ha ferie nå sammen med alle jeg kjenner hjemme, men vi har jo ferie om noen uker uansett, så da gjør det kanskje ikke så mye.

Allikevel startet vi påsken med god mat og mange venner. Vi hadde BBQ i en av de franske villaene på søndag. Alle hadde med seg litt mat og drikke, som ble delt på alle. Det var en super måte å bruke søndagen på, og jeg håper på flere slike dager!

BBQ

Kommenter her!

