Påskehelg

Det er ikke en stor hemmelighet at jeg savner norsk sjokolade. Spesielt nå i påsketiden var det liksom noe som manglet; norsk melkesjokolade og marsipan! Da ble jeg utrolig glad for å få ikke bare ett, men to egg i posten fra Norge. Både torsdag og fredag åpnet jeg postkassen, og gikk fra den med et stort smil. Jeg satte stor pris på de!

Påskeegg

I helgen hadde jeg egentlig bare tenkt å være hjemme, og ta en dagstur til en av de små byene rundt Nice. Men, siden det var en langhelg avlyste de fleste jeg hadde planlagt å dra med for å heller dra på en lengre tur. I stede ble jeg derfor med på en spontan tur til Marseille med noen venner. Jeg har lenge hatt lyst til å ta meg en tur til Marseille, så jeg ble glad da jeg ble invitert. Det var bare en liten tur fra lørdag til søndag, men for å være helt ærlig trengte jeg ikke være så mye lengre i den byen.

Jeg ble litt skuffet, selv i strålende sol var ikke byen noe å skryte av. Bygningene bar preg av at ingen ville pusse opp. Det var en storby uten noe særlig særpreg, jeg fant til og med ikke gamle byen noe fin. Som regel har den gamle delen av byer alltid vært litt egen, søt og sjarmerende. I Marseille var alt litt skittent..

Men, selv om jeg var litt skuffet over byen bar turen bra. Vi hadde flott vær, og var ute hele lørdagen. På søndag var vi litt mindre heldige med været, noe som var litt dumt da vi valgte å dra opp i høyden for å se på katedralen den dagen. I godt selskap er de fleste turer bra uansett!

Kommenter her!

